הסודות מאחורי המדפים – תחנות נוחות – או אי נוחות ?!
תחנות הדלק הפכו בשנים האחרונות, למתחמים מסחריים לכול דבר ועניין, אומנם באיחור ניכר אחרי מה שרואים מעבר לים.
כול חברת דלק אימצה ומיתגה את נקודות המכירה שלה, תוך יתרון בולט ומשמעותי של חברת פז עם yellow.
ראו תחנות הדלק כי טוב והחלו לייקר את המוצרים לרמות לא סבירות, תוך הגדלה מאסיבית של מגוון המוצרים, עד למצב שיש אנשים אשר ללא כול בדיקה עורכים שם את קניות ההשלמה שלהם, חלב,גבינות, לחמיות, חטיפים, שתייה ולחמניות.
חנויות הנוחות נמצאות במצב שביר שכן מצד אחד הן מתחו את מחירי הצרכן ללא גבול, מנגד הציבור רגיש יותר למחירים ואם זה לא מספיק, הרי הורדת המרווחים על הדלק, למעשה מאלצים את החברות לפנות לתחנות הנוחות ולייקר את מחירי המוצרים עוד ועוד.
בעצם מדוע אנו לא מגיבים - האם ציבור הנהגים חייב לשלם על פחית קטנה של קולה, כמו מחיר של 2 בקבוקי 1.5 ליטר ?
ברור שלא חייבים !
אין כול סיבה לנוע ולזוז באי נוחות "בתחנות הנוחות" האלה !
תחנות הדלק הפכו למקומות יקרים תרתי משמע – דלק יקר ומצרכים יקרים, אלה שאין חלופה נוכחית לדלק, אך ישנה חלופה למצרכים שבהם והגיע הזמן להצביע
ברכב ולא לפקוד אותם- פשוט כך !
גלי המחאה האחרונים – מראים שלציבור הלקוחות/הנהגים יש כוח, אותו הם יכולים לנצל ופשוט לא לקנות שם מוצרים יקרים.
נכון גם נקודות הנוחות נוהגות לפתות אותנו בחבילת סוללות ב- 5 שקלים, אולם צרכן נבון וחכם מן הראוי שיקנה רק אותם ולא את שאר המוצרים !
ובכלל מה סיבה לא לקחת איתנו פרי לדרך במקום בורקס ואו כריך במחיר מופקע!?
אחת הדרכים של "תחנות הנוחות" להתמודד עם המצב, הוא הרחבת מגוון המוצרים, בעיקר מוצרי חשמל קטן וסטים של כלי עבודה ואו מקדחות חשמליות, אשר שם הן יכולות לחגוג, שכן מחירן דומה או אפילו זול במקצת מרשתות "העשה זאת בעצמך", אשר ממשיכות להפקיע מחירים מהלקוחות בישראל.
אז מה אתם אומרים - האם גם אתם מרגישים אי נוחות בחנויות הנוחות ?!
יובל לובנשטיין, יועץ בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה מלווה חברות בתחום בכל הקשור למיזוגים ורכישות. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות בישראל כמו שופרסל והום סנטר